kan man lita på folk?

jag har tänkt och kommit fram till att man vet inte vilka man kan lita på längre. det finns så många som går runt och snackar skit och bara är helt FALSKA rent ut sagt. Det är klart att jag har vänner jag kan lita på och vet inte snackar skit om  mig men sen finns det ju även mina vänner som går runt och snackar skit om mig och andra. Jag har också snackat skit det är inte det jag menar, men jag gör inte det i skolan precis som vissa andra gör. Jag snackar aldrig skit om mina närmsta och bästa vänner och det finns det folk som gör. Jag tycker bara att det är så jävla lågt att göra det, och när man väl får reda på att folk har gjort det så kan man inte lita på den/dom personerna mer! och det tycker jag är så tråkigt för det finns vissa av mina kompisar som jag vill kunna lita på men som jag inte kan !
Om man bråkar med en kompis så kan man ju ibland få ut saker om personer som man egentligen inte ville få ut men det blir ju en annan sak eftersom det vill man egentligen inte ha ut det är ju bara för att man har bråkat just då.
Jag tror att alla har snackat skit om sina kompisar någon gång. 
Óm man är med någon kompis och typ har myskväll och vill skvallra lite så visst, men liksom att gå runt i skolan och viska och hålla på så att den man snackar skit om hör eller får reda på det är ju bara för löjligt. Isåfall ska man hålla det mellan dom två personerna och INTE börja sprida rykten som ändå bara blir falska till slutändan.
sen tycker jag också det beror på hur långt man går. Det är klart att man kan sitta och skvallra lite om olika folk, det gör jag med men man behöver ju inte göra det i skolan utan isåfall när man är hemma hos någon. och man ska absolut inte gå för långt !
om man får reda på en hemlighet av sin kompis som man absolut inte får säga till någon tycker jag att det är så sjukt taskigt om man berättar det för någon annan. Om man inte kan hålla en hemligthet så ska man fan inte få reda på den heller. Om jag får reda på en hemlighet så skulle jag aldrig fått för mig att berätta den för någon ! Jag hade inte mått bra efter.


Kommentarer
Postat av: sanni

jag finns för dig, och du kan lita på mig<3<3

2009-12-15 @ 17:28:06
URL: http://alexandrahlindberg.blogg.se/
Postat av: eliiiiiiiin <3

bra skrivet snygging!

2009-12-15 @ 19:22:27
URL: http://emmieochelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0