20:43

Förlåt för usel uppdatering men dagen har varit i full fart!
Efter skolan hade jag sån spanska hjälp inför nationella, jag känner mig väldigt nervös inför nationella i spanskan och det kan ju faktist också bero på att vi inte har haft någon bra spanska lärare förens nu sista terminen. Våra andra spanska lärare har sagt ordet till en när man inte har kunnat det och sen när man säger det så säger dom bara "perfecto" man bara jaha? Så vi har inte fått lära oss så mycket grammatik och hur man ska skriva olika texter, så det känns ju jätte bra! eller inte!

Men sen stack jag hem och började plugga lite men jag var så jäkla trött så jag la mig på sängen och somnade direkt och där låg jag och sov någon timme tills mamma väckte mig och sa att vi skulle åka om 5min till öppet hus på provivitas. Så där fick man rusa upp och frächa till sig lite.

Jag kan ju säga att jag har betsämmt mig vilken skola jag ska gå på och det blir procivitas. Jag älskar deras skolmiljö och det verkar inte vara så mycket stimm och massa sånt skit.
Lärarna verkar skit bra och dom verkar ha viljan att lära ut kunskapen till eleverna på ett bra och roligt sätt och det känns ju tryggt. För det finns lärare som inte tycker jobbet är roligt och dom går ju bara runt och är sura hela tiden, men på procivitas är dom verkligen helt frammåt och älskar deras jobb känns det som.
Så jag tror att skolan kommer att bli jätte bra för mig :)
Men sen måste man ju komma in också, även fast jag har bra betyg är jag ändå rädd att jag inte kommer komma in. Det är ingen annan skola som jag har fastnat för så mycket som jag gjorde med procivitas men vi får väll se.
Nu när vissa läser detta vet jag att det är många som kommer att tänka, shit hon är värsta snobben och kommer förändras skit mycket.
Men tyck ni det om ni vill. Men jag tror faktist inte att det är sant, man behöver inte ändra på sig om man inte VILL ! det är ju något man själv kan få välja eller?
Vaddå snobb? visst dom gillar inte att man ska gå i joggingbyxor, men jag tycker inte att man ska gå runt i joggingbyxor på någon skola alls.

men nu ropar pappasen att det är mat!
pussseees !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0